על הבמה – איך להופיע? חלק ראשון

אוקיי… אז יש לנו שירים מדהימים, ויש לנו מתופף משהו 'בן Xונה', ויש לנו במה ויש לנו קהל. ההופעה היא עוד שבוע וקצת, ועכשיו, לפעמים, מתעוררת לה שאלה קטנטנה ומעצבנת – מה אני הולך לעשות על הבמה? כלומר – אני יודע איך אני הולך לשיר, אני יודע מה המסרים שאני הולך להעביר, אני אפילו יודע מה אני אלבש. אבל מה, איך אני הולך לעמוד שם על הבמה ואמממ… לא להרגיש כמו אהבל? או בניסוח עדין יותר: מה אני הולך לעשות עם הידיים? עם הרגליים? עם העיניים?

בואו נתחיל ממה שלא כדאי לעשות:

1. ל-א לבחור אדם אחד בקהל ולשיר רק לו!

חבר'ה, זה לא נקרא 'ליצור קשר עם הקהל' – זה יותר דומה ל'איך להביך את הקורבן עד כדי אבדן ההכרה'.

תחשבו איך הייתם מרגישים אם אתם הייתם קהל בהופעה והזמר לא היה מוריד מכם את העינים במשך כל הערב… היה יכול להיות קצת לא נעים להשתעל ולקנח את האף, נכון?…. טוב ליצור קשר עין עם הקהל – אבל מומלץ ברפרוף ובעדינות – בלי לחדור בצורה אגרסיבית למרחב האישי של אף אחד…

2. אם אתם הופכים את השירה לתפילה ומפנים אותה לכוח עליון אוהב – ל-א להסתכל למעלה בזמן השירה!

שלא תבינו לא נכון – אני לא אומרת לא להתחבר – שירה רוחנית היא דבר נפלא מאין כמוהו, אבל מה – זמר שמופיע על במה, מרים את הראש ומסתכל למעלה בזמן השירה נראה מוזר… מאוד …

3. לא לקבע את המבט על נקודה מסוימת מעל הקהל ולשיר כל הזמן רק לה. ה'לא' הזה הוא קצת פחות מוחלט מהקודמים – אני מודה, אך עדיין – אם כל הזמן אתם ממקדים את המבט באותו הכיוון, אתם מסתכנים קצת:  א) בהפניית הגב לחלק מהקהל באופן קבוע; ב) בשיעמום.

אז מה כן עושים?

העיניים

אם אתם שרים לדמות מסוימת (לא דמות מהקהל, אלא דמות מהשיר), דמיינו אותה מעט מעל הקהל, במקום כלשהו שבו אתם מרגישים שהיא צריכה להיות. שירו לדמות משפט, פיסקה, או בית – עד שאתם מעבירים מסר מסוים שרציתם להעביר, ואז הזיזו את הדמות בדמיונכם מעט שמאלה או ימינה. עכשיו שירו לכיוון הזה עד שאתם מעבירים עוד מסר מהשיר ו/או מרגשותיכם. כעת, הזיזו שוב את הדמות מעט שמאלה או ימינה – בהתאמה לכיוון בהתחלתם בו. כך – צרו מעין מעגל הדרגתי של העברת הדמות עם העיניים העוקבות שלכם. הדבר הזה יוצר עניין רב יותר בקרב הקהל ותחושה ריאליסטית יותר. מה גם שאתם מגיעים כך בהדרגה לכל הקהל  ולא מפנים תדיר את הגב לקבוצה ממנו. דרך אגב, מותר בהחלט בין מסר למסר לעפעף, לנשום ולבדוק את הגיטרה. אתם צריכים להרגיש בנוח – קודם כל, ומלבד זאת, מה שטבעי גם מתקבל בדרך כלל כטבעי.

עד כאן החלק הראשון של המאמר…

מה עושים עם שאר הפנים, מה עושים (ולא עושים) עם הידיים ועוד – בהמשך, ואני מבטיחה להשתדל לכתוב אותו למענכם כמה שיותר מהר…

בהצלחה ובהנאה רבה בהופעות!

🙂

פורסם בקטגוריה הופעה על במה, כללי, מדריך, מה עושים, פדגוגיה, עם התגים , , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

4 תגובות על על הבמה – איך להופיע? חלק ראשון

  1. פינגבאק: על הבמה – איך להופיע? חלק שני | פיתוח קול: אלה אלרם פותחת את הפה

  2. פינגבאק: על הבמה – כיצד להופיע? חלק שלישי | פיתוח קול: אלה אלרם פותחת את הפה

  3. מאת אלה‏:

    אני שרה דיי בסדר אבל לא מושלם…אני רוצה ליות זמרת פופ ..אני שרה יפה אבל אין סיכויי שאני היה מושלמת בלי חזרות יש לי בקשות: 1סירטון איך לשיר במהירות וקצב של זמרת פופ 2 מה עוד עושים הזמרים לפני האופעה חוץ מי לישתות שמן זית 3 מתכונים למשקאות לפני האופאה כדיי שהי הכול יפה וצלול 4 סירטון איך להשות את הקול יותר גבוע….. אני אשמח אים תמלי את בקשותי!

  4. מאת אלה‏:

    אני אשמח לקבל את האמייל שלך בלי שקולם הירו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *